Vägen till Sverige!

Det var ett stort pådrag den dagen vi tog folkabussen och åkte från Danmark. Jag förstod inte riktigt vad det var frågan om, men jag tänkte att det kanske var bäst att hänga med. Matte och husse packade in sina grejer och sedan hämtade de mig och min syrra. Jag hade åkt bil förr, men nu verkade det som nåt helt annat skulle hända. Vi började med att åka bil och båt upp till Oslo. När vi kom dit åkte vi bara omkring å letade å letade. Jag och syrran fattade ingenting, men efter ett tag förstod vi att det var någonting som var suspekt. Det verkade som det var tänkt att syrran skulle stanna där. Som tur var drog vi ifrån Norge och syrran var fortfarande med!

 Efter ett tag kom vi fram till ett annat ställe vi skulle stanna på. Det var i Sverige, i Stockholm. Det var då jag träffade Matte-Johanna för första gången. Jag var ytterst skeptisk det första dygnet, men sedan när de andra hade åkt hem, började jag förstå att det var där jag skulle bo. Det kändes jättekonstigt...så långt bort ifrån alla andra. Jag var liten och rädd för allt. Johanna försökte få behålla min syrra också i ersättning mot pengar, men det gick inte. Det tyckte jag var tråkigt. Jag hade gärna haft kvar syrran och jag är säker på att matte hade velat det också.

Första dagarna var lite läskiga. När jag hade varit i Sverige i två dagar kom en stor svart hund, Rocky, fram emot mig. Han verkade inte arg, men jag blev rädd iaf och drog mig ur kopplet och sprang å sprang. Jag är glad att matte är riktigt snabb på att springa hon med så att hon han ikapp mig och kunde trösta mig. Såhär i efterhand vet jag att Rocky var en snäll hund. R.I.P my friend. Fast det tog ett tag innan jag vågade lita på honom, men när jag väl gjorde det blev vi kompisar och delade korg och allt. Han är nog bland de snällaste stora hundarna jag träffat. Fast den absolut snällaste av stora hundar jag träffat är Jaz. Han visste precis hur han skulle möte mig :) Han lärde mig att Rocky var inget undantag, det finns fler stora hundar som är snälla. Tyvärr finns inte han heller bland oss längre :( Jag bodde inte i Stockholm speciellt länge denna gång. Matte flyttade till Västerås, så vi veckopendlade bara till Stockholm. Jag trivdes i Västerås. Där fick jag många goda vänner :) Både människor och hundar.

Kommentarer
Postat av: Galna tanten

Åh, lilla hjärtat vad vackert du skriver :-) nu fick du mig allt att gråta lite....lilla gose moppen!

2009-01-30 @ 08:37:05
URL: http://galnatanten.blogg.se/
Postat av: Ossy

Goshundkram

2009-02-01 @ 20:39:42
Postat av: galnatanten

Hej killen! Sprang på din Stockholms fästmö igår...hon har visst varit otrogen för hon skall få valpar om ett par dagar :-)

2009-02-16 @ 08:56:49
Postat av: Ossy

Ja jag vet....det är skitdeppigt :( Jag trodde hon gillade mig... snyft

2009-03-05 @ 21:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0