Matte är hemma igen :)

Nu har min matte varit borta från mig på tok för mycket! Jag hade tänkt protestera på riktigt nu när hon kom hem, men hon hade varit väldigt smart. Hon kom hem med halva ryggsäcken full av torkad oxlunga - till mig!! Kan man bli gladare :) Så det blev inget surande från min sida, utan jag smyger efter henne var hon än går nu...man vet ju aldrig :D

Å ni som aldrig testat torkad oxlunga, måste göra det :) Ja visst, det luktar som fiskmat, men det spelar ingen roll. Det är smaken som räknas.

Jag är en väldigt kräsen hund när det gäller både godis och mat. Det är inte lätt att smöra in sig hos mig, det kan jag lova :) Jag vet inte hur många gånger matte har bytt ut min mat, efter diverse protester från mig. Den mat jag har just nu är dock fortfarande god :) Sen om det beror på att snyga Dolly äter den maten eller inte, det tänker jag inte svara på :D

Ops, nu är det visst dax att gå ut. Matte har sagt att hon ska börja lägga sig tidigt på kvällen. Vi får se hur det går, men jag hoppas för hennes skull att det funkar. För idag när hon kom hem var hon helt genomtrött. Hon bara slänge sig ner på soffan och somnade, trots att jag trampade omkring på henne. Jag förstod tillsist att det inte var lönt att försöka hålla henne vaken, så jag la mig ner och sov jag med :) Det var mysigt.

Kommentarer
Postat av: Vän av ordning

Nu när Matte varit så snäll att hon haft med sig en massa god oxlunga, vore det inte på sin plats att du skrämmer bort alla irriterande kråkor från hennes fönster då??

2009-04-08 @ 01:02:42
Postat av: Camilla

Jag tycker det är dags att vi får höra mer om dina äventyr snart Ossy!

2010-08-25 @ 08:06:56
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0